sales solutions

sales solutions

sales solutions

sales solutions

  • ۱
  • ۰

نرم افزار CRM , ( مدیریت ارتباط با مشتری)

نرم افزار CRM روشی است که ایده هایی نو برای ارتباط با مشتریان و رهایی از سیستم سنتی و کاغذی را بطور بسیار کاملی برای کاربر فراهم می نماید .
هدف در CRM ، مدیریت بر روابط با مشتریان است و فرض بر آن است که مشتریان نه فقط به دلیل محصول متمایز و منطبق با نیازهایشان بلکه به دلیل تعلق خاطر به روابطشان با عرضه کنندگان محصولات، از یک سازمان خرید می کنند . به بیان دیگر، داشتن محصولات متمایز و منطبق با نیازهای مشتری شرط لازم است، ولی لزوما شرط کافی برای کسب و تداوم وفاداری مشتری نیست. شرط کافی داشتن روابط ماندگار با مشتری است .

  • افزایش درآمد حاصله از فروش
  • افزایش میزان موفقیت در روابط با مشتریان
  • افزایش سود
  • افزایش میزان رضایت مشتریان
  • صرفه جویی در هزینه های اداری و بازاریابی و فروش
  • بهبود فرآیند ارتباط با مشتریان واقعی
  • ارائه محصولات صحیح به هر مشتری
  • ارائه محصولات صحیح از طریق کانالهای صحیح به هر مشتری
  • با انجام این کارها،سازمانها باعث حفظ مشتری،اکتساب مشتری و سودآوری مشتری خواهند شد .
  • سفارشی سازی
  • سفارشی سازی
  • ارتباطات شخصی شده
  • حمایت(خدمات پس از فروش)

دانلود نرم افزار crm فارسی رایگان

همان طور که پیش از این اشاره شد، CRM یک فلسفه فرآیند کسب و کار است که استراتژی، فرهنگ، فرآیندها و تکنولوژی سازمان را تحت الشعاع روابط با مشتریان قرار می دهد. این فلسفه تمام نقاط تماس سازمان با مشتری را متاثر می سازد و تمام بخش هایی از سازمان را که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با مشتریان در ارتباط هستند، شامل می شود. این فلسفه از طریق چهار روش زیر بهره وری را در نقاط تماس مشتریان با سازمان افزایش می دهد .  SarvCRM به شما کمک می کند که اطلاعات بیشتری در مورد دانلود نرم افزار crm فارسی رایگان کسب کنید.
 

امروزه شرکتها و سازمانها در کسب و کار اغلب از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM ) برای اتوماسیون فروش خود استفاده می کنند. اتوماسیون فروش ، کمپانی ها را قادر به تکمیل همه داده های تجارت برای فروش، مارکتینگ، پشتیبانی و غیره در یک بسته نرم افزاری مجاب می سازد. در این مسیر شرکای تجاری قادر به فراهم سازی ارتباط بدون شکاف با مشتریان می باشند زیرا هر حرکت درسیستم گزارش داده و حساب شده می باشد. مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM ) می تواند برای نیازهای هر گونه تجارت منحصر به فرد کوچکی برنامه ریزی شود تا به تحلیل مارکتینگ، فروش، پیدا کردن نقاط سبقت، تغییرات برای سبقت گرفتن، ارتباط مرکزی مدیریت، مدریت رسانه اجتماعی و دیگر مسائل کمک کند. مدیران از این داده ها برای تشخیص کلیدهای مشتریان (مشتری یابی) خود برای تخصیص سرمایه در جهت رسیدن به حداکثر سود استفاده می کنند. اگر هر فرد فروشنده مدارک مربوط به هر داده را در سندها تنظیم کند مدیران در یک چشم به هم زدن قادر به تشخیص موقعیت های با ارزش کاری خود و رسیدن به اهداف خود میباشند. گزارش ها می توانند به صورت اتوماتیک به اطلاعات مورد نیاز تبدیل و مسیر یابی شوند.


 

مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM ) به مدیران اجازه می دهد تا به آسانی عملکرد بهترین کارمند خود را تشخیص داده و پاداش او برای دستیابی به این عملکرد را اهدا کند تا مسیر سبقت به صورت اتوماتیک پدیدار شده و اطلاعات فروش ها با مرکز مارکتینگ به اشتراک گذاشته شده و جدول افت و خیز تولید بدست آید . پیش بینی نیز یکی از اصلی ترین قسمت های تجارت است و دیگر مساله ای است که سیستم مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM ) در آن به خوبی میدرخشد.جدول فروش به صورت اتوماتیک گرد آوری و درجه بندی می شود و سپس به صورت فرمت های قابل فهمی مانند گراف ها یا جداول نمایش داده می شود که میتواند به پیش بینی های ابتکاری کمک نماید.
هدف از CRM چیست؟

ایده اصلی نرم افزار CRM کمک به بنگاهها برای استفاده از تکنولوژی و منابع انسانی در به دست آوردن دیدی بهتر نسبت به رفتارهای تجاری و ارزشی است که هر مشتری برای سازمان ایجاد می کند. در صورتی که یک سیستم CRM بتواند مطابق با ایده بالا عمل کند، سازمان قادر خواهد بود:
خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهد

  • بازدهی و اثربخشی مراکز تلفنی تماس با مشتری را افزایش دهد
  • ارائه محصولات جنبی موثرتر خواهد بود
  • کارمندان فروش را در عقد سریعتر قراردادهای فروش یاری دهد
  • فرایندهای فروش و بازاریابی را تسهیل کند
  • مشتریان جدیدی برای خود پیدا کند
  • گردش مالی مشتریان خود را افزایش دهد
     

چرا شرکتها باید از نرم افزار CRM استفاده کنند؟

این روزها همه چیز بصورت فرم های الکترونیک و بصورت برخط (online)انجام می شود. بدیهی است که دلایل مناسبی برای انجام این کارها بصورت الکترونیک وجود دارد. اطلاعاتی که به فرم های الکترونیک وارد می شود نسبت به طبقه بندی پرونده ها دارای سرعت بیشتر و دستیابی راحت تر بوده و فضای کمتری را نیز اشغال می نماید .
ایده های عمومی در خصوص استفاده از نرم افزار CRM :
یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM ) برنامه ای است که به کاربران اجازه می دهد تا :

  • بصورت برخط اطلاعات را وارد نمایند .
  • بصورت برخط به اطلاعات به دسترسی داشته باشند .
  • اطلاعات با پروتوکلهای حفاظتی محافظت شده است .
  • دارای کاربردهایی مانند ایجاد گزارش، محاسبه اطلاعات، تقویم و زمانبندی تماسها و اطلاعات نیز هستند .
  • اطلاعات وارد شده میتواند ایجاد برنامه های دیگر که به صورت خاص در یک صنعت مورد استفاده قرار می گیرند را بنماید .
     

اساساً این بدین معنی است که اطلاعات و داده ها برای نسل های آینده ذخیره شده و مدیریت می گردند و به راحتی برای افراد منتخب براساس سطح دسترسی که توسط کاربر ارشد تعریف می شود قابل دریافت ،مشاهده و دسترسی هستند .


در واقع، CRM فرآیند طراحی یک سازمان بر مبنای مشتریان است. به گونه ای که نیازها و خواسته های مشتری به عنوان تمرکز اصلی در هر تصمیم گیری سازمانی در نظر گرفته شود. هدف از خلق یک سازمان متمرکز بر مشتری، افزایش ارزش متقابل سازمان و مشتری در زمینه ارتباط با وی است. این ارزش از نظر سازمان عبارت است از میزان بهبود نرخ حفظ مشتری و افزایش درآمد و در عین حال، کارآیی بیشتر و کنترل هزینه هاست. با استفاده از CRM می توان نیازها و خواسته های مشتری را، حتی پیش از آنکه بیان شوند، شناسایی نمود و با استفاده از این مزیت، سازمانها قادر به افزایش میزان وفاداری مشتری، خلق درآمد و کاهش هزینه های خدماتی و عملیاتی می شوند.


با افزایش شدیدرقابت ، نبرد برای کسب مشتری ،هر روز شدیدتر می گردد. هرروز شرکتهای جدیدی به بازار رقابت وارد می­شوند که سعی دارند شرکتهای فعلی و منفعل را با بکاربردن روشهای جدید و خلاقانه از دور خارج کنند(با استفاده از نرم افزار CRM ).یکی از عواملی که این تغییرات را باعث شده، تغییرات پیوسته وتکامل سریع تکنولوژی است. شرکت های زیادی به این نتیجه رسید­ه­ اند که مشتریان راضی مهمترین دارائیهای آنها است بنابراین استراتژی کسب و کار بایستی مشخص گردد و منابع بایستی مبتنی بر حفظ جایگاه دارائی مشتری تخصیص یابد. بنابراین،تغییر عمد­ه­ای در روشهای سازماندهی شرکتها صورت گرفته است و کسب وکارها از ساختارهای محصول­ محور به سمت ساختارهای مشتری ­محور تغییر جهت داده اند. محرک کلیدی این تغییر بهره ­گیری از نرم افزار CRM است که برپایه فن­آوریهای ارتباطی و اطلاعاتی پی­ریزی شده است.

روشهای بالا بردن بازدهی نرم افزار CRM :

  • فعالیت های بازاریابی را بر آمار و ارقام متکی کنید. استراتژی فروش تنها در صورتی موفق است که مبتنی بر اطلاعات صحیح و جامع در مورد مشتری باشد. سیستم های نرم افزار CRM کمک می کنند تا سوابق واکنش مشتری به فعالیت های فروش تحلیل شده و بدین طریق روشی با مشتریان اتخاذ شود که احتمال موفقیت بالاتری دارد.
  • بهره وری گروه های فروش را با بکارگیری سیستم های نرم افزار CRM افزایش دهید. سیستم های نرم افزار CRM مجموعه ای از تجربیات برتر را در هر مرحله از فرایند فروش در نظر می گیرد. این تجربیات موفق را می توان به موارد مختلف تطبیق داد. بدین ترتیب راه حل های نرم افزار CRM متدولوژی های ساختار یافته ای محسوب می شوند که می توانند در کلیهء مراحل فروش راهنمای فروشندگان باشند.
  • مشتریان بالقوه مناسب را شناسایی کنید. تحقیقات در این حوزه حاکی است که شناسایی مشتریان مناسب بخش اعظمی از وقت فروشندگان را می گیرد. ابزارهای نرم افزار CRM کمک می کنند تا تشخیص داده شود کدام مشتریان به کدام محصولات نیاز و علاقه بیشتری دارند و بدین ترتیب از تعداد تماس های ناموفق فروشنده می کاهند.
  • روش تجاری و کسب وکار خود را بازنگری کنید و شرایطی ایجاد کنید که گروه های فروش به نهایت بهره وری برسند. در واقع شرکت های پیشرو از بحران بهره گرفته و فرایندهای موجود را بازنگری می کنند تا به شکلی منطقی آنها را بازآفرینی کنند. در این راستا مشورت با متخصصین ذیربط می تواند بسیار اثر بخش باشد. سیستم های نرم افزار CRM از آنجا کلیدی محسوب می شوند که سالها تجربه مشتری و متخصصین را در قالب یک نرم افزار ارائه می دهند. با اتکاء به این منبع متمرکز از تخصص چرخهء فرایندها کوتاه شده و بهره وری سازمانی افزایش قابل توجهی پیدا می کند. نرم افزار CRM کمک می کند تا نگرشی یکپارچه نسبت به مشتری پدید آید و کل تاریخچه تعامل با مشتری، سلایق و سوابق خرید وی از شرکت در اختیار گروه فروش قرار گیرد. بدین ترتیب نیروی فروش با تسلط بیشتر بر اطلاعات مشتری قادر خواهند بود حوزه های تعامل با وی را گسترش دهند.

کدام یک از بخشهای سازمان باید پروژه CRM را اجرا کند؟

بزرگترین منافع مالی در سازمان عبارت است از هم راستا کردن کسب و کارها و همچنین استراتژیهای CRM و IT بطوریکه این همسویی در همه سازمان اجرا شود و چنانچه اختصاص به یک بخش از سازمان داشته باشد، نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.

 

  • ۹۶/۰۴/۲۸
  • Taher Samani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی